Isbergets diskusjonsforum

Her diskuterer vi TIL, Isberget, fotball og ellers det vi måtte ønske...

New Orleans Saints!

Her kan vi diskutere fotball og annen sport (finnes det?)

Moderator: Moderatorer

New Orleans Saints!

Innlegg Jørn-Are » Man 8/2-10, 05:11

Jeg må benytte anledningen til å gratulere mitt lag New Orleans Saints med en kanonseier i Super Bowl XLIV (44)!!! Klubben ble startet i 67, tror jeg det var, og de har ikke nådd sluttspillet mer enn 3-4 ganger på disse 43 årene. I dag slo de storfavorittene Indianapolis Colts 31-17 etter å ha ligget under 10-0 tidlig i kampen. Ingen lag har tidligere kommet tilbake og vunnet en Super Bowl etter å ha ligget under med 10 poeng. WHO DAT!
Brukerens avatar
Jørn-Are
Isberget SØR

Re: New Orleans Saints!

Innlegg michael collins » Man 8/2-10, 10:21

Jeg satt oppe og så kampen, og er firkantet i øynene i dag. Hva menes med "Who dat"? Så skilt med dette på tribunen i Miami.
DIXI
Brukerens avatar
michael collins
Isbergetmedlem

Innlegg Jørn-Are » Man 8/2-10, 13:26

michael collins skrev:Jeg satt oppe og så kampen, og er firkantet i øynene i dag. Hva menes med "Who dat"? Så skilt med dette på tribunen i Miami.

Who dat er forkortelse for "Who dat talking bout beating them Saints?" "Dat" er uttalen av "that" i sørstatene.
Brukerens avatar
Jørn-Are
Isberget SØR

Innlegg michael collins » Man 8/2-10, 13:35

"Who dat say who dat?" :wink:

Jeg har lest en "who dat"-artikkel på Wikipedia etter at jeg stilte spørsmålet: http://en.wikipedia.org/wiki/Who_Dat%3F
DIXI
Brukerens avatar
michael collins
Isbergetmedlem

Innlegg Jørn-Are » Man 8/2-10, 14:16

michael collins skrev:"Who dat say who dat?" :wink:

Jeg har lest en "who dat"-artikkel på Wikipedia etter at jeg stilte spørsmålet: http://en.wikipedia.org/wiki/Who_Dat%3F

Takk for linken, nå fikk jeg utfylt min kjennskap til Who Dat også :)
Brukerens avatar
Jørn-Are
Isberget SØR

Innlegg Grenersens Brukne Arm » Fre 19/2-10, 16:12

Bilde
Det sies at menn ikke gråter. Det stemmer ikke. -Roar Christensen, 29.10.06
No træng vi bare en boksåpner her! -Agnar Christensen, 14.03.10
Brukerens avatar
Grenersens Brukne Arm
Isbergetmedlem

Innlegg michael collins » Fre 19/2-10, 16:41

Jeg vil absolutt ikke påstå at det er fotball, men det er en fascinerende sport, uansett hva man kaller den (handegg høres helt greit ut!). :wink:
DIXI
Brukerens avatar
michael collins
Isbergetmedlem

Innlegg moxproxy » Fre 19/2-10, 22:55

Jeg har forøvrig blitt informert om at sporten heter "football" ikke fordi de bruker føttene (særdeles lite), men fordi ballen er nøyaktig 1 fot lang.

Om dette stemmer aner jeg ikke, da jeg hverken har målt, eller tatt meg tid til å google det. :P

Og et meget forsinket gratulerer til Saints. Jubelen sto høyt i taket hos meg fra de fikk sin første touchdown, og ut resten av kampen. :)
"Dagen er ikke helt den samme uten JJ" (nei, ikke Jan Jönsson)
Brukerens avatar
moxproxy
Juniorspiller

Innlegg Jørn-Are » Fre 19/2-10, 23:51

moxproxy skrev:Jeg har forøvrig blitt informert om at sporten heter "football" ikke fordi de bruker føttene (særdeles lite), men fordi ballen er nøyaktig 1 fot lang.

Om dette stemmer aner jeg ikke, da jeg hverken har målt, eller tatt meg tid til å google det. :P

Og et meget forsinket gratulerer til Saints. Jubelen sto høyt i taket hos meg fra de fikk sin første touchdown, og ut resten av kampen. :)

Den forklaringen har jeg aldri hørt før :)

Det bør vel for øvrig ikke forbause noen at GBA ikke ser sjarmen i denne spennende og taktisk utfordrende idretten.
Brukerens avatar
Jørn-Are
Isberget SØR

Innlegg gEmsbOk » Lør 20/2-10, 11:56

:lol:
HEIA MELLEMBYGD!
Brukerens avatar
gEmsbOk
2. laget

Innlegg Martin Karlsen » Man 22/2-10, 04:57

Jeg bor i USA og har sett en hel del "football" her borte, det er rett og slett en bedriten kjedelig sport.. Hockey og basketball derimot er glimrende underholdning!
Stolt eier av Tromsø Idrettslag, og Isbergetmedlem!
Brukerens avatar
Martin Karlsen
2. laget

Innlegg John Barnes » Man 22/2-10, 05:30

Må si meg enig med Martin og GBA. Amerikanernes "football" er bare tull. Og drit kjedelig. Er også enig i at basket er morsomt, og ishockey er i alle fall mye morsommere enn den såkalte "Football"`en demmes. Så jeg liker dermed en og en halv av tre store idretter i USA ;)

Jørn-Are skrev:Det bør vel for øvrig ikke forbause noen at GBA ikke ser sjarmen i denne spennende og taktisk utfordrende idretten.

Og det sier du fordi?
Det som ikke bør forbause noen er at du slenger ut ett slikt argument når noen ikke er enig med deg :D

Det er vel forøvrig like lite overraskende at en nordmann ikke finner denne sporten særlig interessant som at amerikanerne ikke synes at det som virkelig er fotball, det de kaller soccer, er av særlig interesse, selv om det vel har tatt seg litt opp også på det området med årenes løp.
ex-President ;p
Brukerens avatar
John Barnes
Redaktør for fanzina og isberget.no

Innlegg Jørn-Are » Man 22/2-10, 09:15

John Barnes skrev:Må si meg enig med Martin og GBA. Amerikanernes "football" er bare tull. Og drit kjedelig. Er også enig i at basket er morsomt, og ishockey er i alle fall mye morsommere enn den såkalte "Football"`en demmes. Så jeg liker dermed en og en halv av tre store idretter i USA ;)

Jørn-Are skrev:Det bør vel for øvrig ikke forbause noen at GBA ikke ser sjarmen i denne spennende og taktisk utfordrende idretten.

Og det sier du fordi?
Det som ikke bør forbause noen er at du slenger ut ett slikt argument når noen ikke er enig med deg
:D

Dere om det, man må faktisk forstå spillet for å la seg underholde av det. Men det er lov å være uenig.
Brukerens avatar
Jørn-Are
Isberget SØR

Innlegg John Barnes » Man 22/2-10, 09:26

Det er vel ikke alle idretter man liker og lar seg underholde av selv om man forstår spillet og reglene.
ex-President ;p
Brukerens avatar
John Barnes
Redaktør for fanzina og isberget.no

Innlegg michael collins » Man 22/2-10, 10:55

John Barnes skrev:Amerikanernes "football" er bare tull. Og drit kjedelig. Er også enig i at basket er morsomt, og ishockey er i alle fall mye morsommere enn den såkalte "Football"`en demmes. Så jeg liker dermed en og en halv av tre store idretter i USA ;)

Den fjerde store idretten er baseball, som er min favoritt, knepent foran amerikansk fotball. Da jeg bodde i USA så jeg noen baskeballkamper også (en av dem sammen med Isbergets forrige leder!), og en ishockeykamp på nivå 2. De idrettene som er fjernest for oss er utvilsomt baseball og amerikansk fotball, som jeg måtte bruke tid på å lese meg inn i (regler, historikk m.m.). Men når man har forstått det grunnleggende, har lært å vurdere taktikk og strategi - og sette pris på store individuelle prestasjoner - er det utrolig artig.
DIXI
Brukerens avatar
michael collins
Isbergetmedlem

Innlegg Jørn-Are » Man 22/2-10, 11:29

John Barnes skrev:Det er vel ikke alle idretter man liker og lar seg underholde av selv om man forstår spillet og reglene.

Nei da, det er så. Det er mange idretter jeg har null interesse for. Men om MC sier, er underholdningen i amerikansk fotball avhengig av at man forstår taktikken og vet å sette pris på individuelle prestasjoner. Da bør man nok helst ha sett en del kamper. Ishockey har jeg for eksempel null interesse for, men ikke dermed sagt at det er en kjedelig sport.
Brukerens avatar
Jørn-Are
Isberget SØR

Innlegg michael collins » Man 22/2-10, 11:39

Jeg har egentlig heller ingen interesse av ishockey, men ble invitert med på en sluttspillkamp av en kollega med sesongkort. Det er selvsagt artigere å se ishockey live enn på TV (som all annen sport), den kampen jeg så var mellom et amerikansk og et kanadisk lag, og dermed ble stemningen i hallen ekstra intens.
DIXI
Brukerens avatar
michael collins
Isbergetmedlem

Innlegg Grenersens Brukne Arm » Man 22/2-10, 18:16

Det er jo forresten riktig så interessant at Jørn-Are tilfeldigvis plutselig er helfrelst "Saints-supporter", akkurat når det laget tilfeldigvis akkurat har vunnet mesterskapet, det var han jo jaggu heldig med mener jeg, heldig for han at akkurat hans lag tilfeldigvis vant. Han har sikkert alltid heiet på de :roll:
I årevis, sikkert :roll:
Det sies at menn ikke gråter. Det stemmer ikke. -Roar Christensen, 29.10.06
No træng vi bare en boksåpner her! -Agnar Christensen, 14.03.10
Brukerens avatar
Grenersens Brukne Arm
Isbergetmedlem

Innlegg AnteførrT.I.L. » Man 22/2-10, 18:32

Er vel det som kalles medgangs supporter eller noe sånt..... :) Det kan ikke noen beskylde oss for å være... :)
Selvsagt Isberget medlem :)
AnteførrT.I.L.
2. laget

Innlegg Jørn-Are » Man 22/2-10, 18:58

Grenersens Brukne Arm skrev:Det er jo forresten riktig så interessant at Jørn-Are tilfeldigvis plutselig er helfrelst "Saints-supporter", akkurat når det laget tilfeldigvis akkurat har vunnet mesterskapet, det var han jo jaggu heldig med mener jeg, heldig for han at akkurat hans lag tilfeldigvis vant. Han har sikkert alltid heiet på de :roll:
I årevis, sikkert :roll:

Her bæsjer du på leggen så det ljomer etter. Jeg bodde i nærheten av New Orleans fra august 92 til juni 93, så ja, jeg har fulgt Saints i snart 20 år...
Brukerens avatar
Jørn-Are
Isberget SØR

Neste

Gå til Annen fotball og sport

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest