Isbergets diskusjonsforum

Her diskuterer vi TIL, Isberget, fotball og ellers det vi måtte ønske...

Treningskamp : TIL-Alta 9.Mars

Her diskuterer vi neste/forrige kamp, og kommende kamper.

Moderator: Moderatorer

Re: Treningskamp : TIL-Alta 9.Mars

Innlegg Åtto » Tir 9/3-10, 20:21

0-1, selvmål...
Brukerens avatar
Åtto
Juniorspiller

Innlegg Patriot » Tir 9/3-10, 20:28

Tullete oppdateringer på Nordlys.no.. Tydelig at journalist Pellicer har et markeringsbehov.
Brukerens avatar
Patriot
Kamptroppen

Innlegg JohnnyL » Tir 9/3-10, 20:29

Ikke imponerende, TUIL slo dette laget (ca samme oppstillingen) greit for noen uker siden.
Alta er kraftig svekket fra fjorårets sesong og er per dags dato en sterk nedrykkskandidat i Adeccoen.

Like skuffende er det at Alta knuser TIL i shortskampen. Tap 9-4 er pinglete! :)
JohnnyL
Juniorspiller

Innlegg Åtto » Tir 9/3-10, 20:30

Patriot skrev:Tullete oppdateringer på Nordlys.no.. Tydelig at journalist Pellicer har et markeringsbehov.

Noen som kjeder seg på kamp kanskje :?
Brukerens avatar
Åtto
Juniorspiller

Innlegg Belakov » Tir 9/3-10, 20:32

Skandale om TIL taper for Alta bare dager før serien starter. Gutan må skjerpe seg. :cry:
Belakov
2. laget

Innlegg aragorn » Tir 9/3-10, 20:37

Alt som normalt, Alta har en ekstremt god statistikk mot TIL (og Glimt) i treningskamper om vinteren. I denne går de ut fort full maskin, mot ett TIL lag som lett blir litt sånn å unngå skader.
Brukerens avatar
aragorn
2. laget

Innlegg BenTexas » Tir 9/3-10, 20:42

Vel.... på ny virker vi delvis lammet offensivt, og jeg må si at jeg ikke blir noe mindre bekymret for vårt (på papiret) skremmende svake offensiv....
Brukerens avatar
BenTexas
Kamptroppen

Innlegg Patriot » Tir 9/3-10, 20:59

Dette er tross alt generalprøven.. Men for faen, vi slo Rubin Kazan for noen dager siden.

Nordlys kommenterer:

Det sies at en dårlig generalprøve gir en god premiere. I så fall kan Hønefoss bare grue seg til de skal oppover til Tromsø på søndag - de kommer til å få rundjuling. TIL viste noen tilløp i 1. omgang, mens 2.omgang var svak. Landslagsprofiler som Høgli og Jensen må heve seg adskillig hakk. Slett ikke ufortjent at Alta stakk av med seieren.
Brukerens avatar
Patriot
Kamptroppen

Innlegg BenTexas » Tir 9/3-10, 21:20

Uansett pinlige saker.
Brukerens avatar
BenTexas
Kamptroppen

Innlegg Oma » Tir 9/3-10, 21:39

Kara gjør en par småfeil, men vinner stort sett alt av hodedueller. North er veldig villig framover, men virker preget av at kombinasjonen kunstgress og snø ikke er å oppdrive i store mengder i japan og australia. Braaten er verken fugl eller fisk - ikke noe spesielt sterk i duellene og heller ikke spesielt rask. Av de kampene jeg har sett (la manga og i dag) virker det som han ikke er klinisk nok i avslutningsøyeblikket. Mo er arbeidsom og var positiv i dag, vinner flere hodedueller enn Braaten...
Oma
Ballgutt

Innlegg aragorn » Tir 9/3-10, 21:41

Ja det kan man si, men normalt sett er "generalprøven" noe av det dårligste man kan se på i løpet av ett år.. Spillere som normalt spiller godt, kjører for halv maskin osv...

Men er enig at det er bekymringsfullt at vi skaper lite, og scorer lite. Og det har jeg da også påpekt i tabelltråden, der jeg erklærte meg ening med SS guttas største ankepunkt mot TIL
Brukerens avatar
aragorn
2. laget

Innlegg tobben » Tir 9/3-10, 22:13

Eneste positive i dag var at det var gratis inngang.
Ellers var det skremmende å se hvor svake TIL var. Ja det var bare en treningskamp. Men 5 dager før seriestart bør vi prestere langt bedre mot et adeccolag.

I løpet av 90 minutter skaper vi vel maks 2 halvsjanser. Som jeg har skrevet tidligere frykter jeg at det blir en frykelig tung sesong for TIL nettopp pga mangelen på gode offensive spillere, tenker da i første rekke på gode kantspillere. Provoserer meg at Høgmo 5 dager før seriestart ennå ikke har fått tak i en eneste kantspiller. Greit at vi trenger en ny spiss, men først og fremst trenger vi gode folk på kantene som kan fores spissene med gode legg.

Min vurdering av dagens mannskap:
Sead: Lite å gjøre. Kan ikke klanders for scoringen.
Høgli: Lite med offensivt. Ble litt mer aktiv framover mot slutten og sto også bak TILs beste angrep på han kom ned på høyresiden og fikk slått inn.
Bjørck: Ok kamp.
North: Midtstopper i 1.omgang og venstreback etter pause. Gjorde seg ikke bort, men imponerte meg heller ikke noe særlig.
Yndestad: Ok kamp på venstrebacken i 1.omgang. Mer med framover på banen enn Høgli. Går ut i pausen.
Kara: Hørt store ord om denne spilleren. God i lufta med imponerte meg ikke ellers. Sentralt midtbane før pause. Har mye ballkontakt med lite framdrift i spillet hans. Går veldig mye på tvers og bakover. Midtstopper i 2.omgang. Mener det var han som var årsaken til baklengsmålet på et frispark. Han gikk opp og skulle heade ballen unna, men headingen hans gikk i en Altaspiller og trillet inn i mål.
Ruben: Direkte svak som indreløpet i 1.omgang. Kom seg noe da han fikk den sentrale rollen på midten i 2.omgang.
Knarvik: På det jevne. Ødelegger noen overganger da han ikke setter tempo framover men småjogger med kula i beina.
Mohammed: Jobber godt med er ingen kantspiller. Trekker mye innover i banen, noe som gjør at vi lar venstresiden ligge åpen.
Mourad: Ut med skade etter 20 minutter og hadde fram til da ikke fått til noe som helst.
Remi Johansen: Fikk 45 minutter på høyrekanten. Det var strengt tatt 45 minutter for mye. Utrolig dårlig kamp av Remi. Feilpasninger, feilvalg og dårlig innleggskvalitet. Føler meg ikke sikker på at Remi er moden for fast plass på et elitelag ennå.
Haugen: Kom inn som indreløper i 2.omgang uten at han klarer å prege kampen. Hadde et bra skuddforsøk som "bare" gikk 5 meter utenfor.
Reginiussen: Kom inn som høyrekant i 2.omgang. Jobber bra men klarer aldri å komme rundt på kanten.
I tillegg kom det inn noen juniorspillere utover i 2.omgang.
Brukerens avatar
tobben
Bummen

Innlegg Oma » Tir 9/3-10, 22:39

Kara spiller mye på tvers ja, blir litt som Annan i RBK - bare i en veldig mye større versjon. Kan være greit å ha han bak Ruben å Knarvik. Kara kan funke om North og Høgli blir brukt på kantene, når de kommer framover på banen.
Knarvik gjorde heller ikke så mye i dag, jogger litt rundt omkring å ikke så altfor mye kreativt. Kunne kanskje vært bedre å kjøre Haugen eller Mads inn for han. Remi spiller heller ikke bra, Drage har faktisk spilt bedre, etter min mening. Hvorfor spilte ikke han i dag? Når Rush er tilbake er faktisk Mo det beste alternativet på kanten.
Oma
Ballgutt

Innlegg sindre » Tir 9/3-10, 22:57

TIL takler ikke å spille kamp i snøvær , det er bare en dårlig myte , TIL under snøvær taper som regel.

Kara og North har vel aldri før spilt en kamp under snøvær så det er klart det er helt nytt for dem.
Det tar gjerna en vinter før man er vant med snø , føler meg ganske sikkert på at neste års vinter så vil både North og Kara være mer vant med Tromsøvinteren.
sindre
Førsteelleveren

Innlegg michael collins » Ons 10/3-10, 00:28

Hovedsaken ved denne kampen var å unngå skader, vi får håpe at Mourads strekk er noe som går fort over.
DIXI
Brukerens avatar
michael collins
Isbergetmedlem

Innlegg Daniel » Ons 10/3-10, 01:29

Denne kampen var rett og slett skrekkelig. Ble skremt av det lavet nivået enkelte spillere hadde. Og det som skremte meg mest var at det gjaldt de spillerne som har vært i klubben lengst. Jeg orker ikke å henge ut enkelt spillerne for dette var et kollektiv kollaps.

Hvorfor gjøre alt vanskeligere for seg selv? Slå pasninger som er vanskelig å ta i mot? Gjør det enkelt... og please... når vi er innenfor 16 metern SKYT! Jeg gjentar SKYT SKYT SKYT! Hvorfor dette småspillet selv innenfor 16 metern? Skal dåkker spille dere inn til målstreken?

4-1-4-1 liker jeg ikke... det er som å krydre en grandiosa... det blir ikke bedre... 4-1-4-1 = 4-5-1
--------------------------------------------------
Hva med en liten ferie til Thailand??
http://www.boithailand.net
--------------------------------------------------
Daniel
Kamptroppen

Innlegg sindre » Ons 10/3-10, 01:31

Daniel skrev:Denne kampen var rett og slett skrekkelig. Ble skremt av det lavet nivået enkelte spillere hadde. Og det som skremte meg mest var at det gjaldt de spillerne som har vært i klubben lengst. Jeg orker ikke å henge ut enkelt spillerne for dette var et kollektiv kollaps.

Hvorfor gjøre alt vanskeligere for seg selv? Slå pasninger som er vanskelig å ta i mot? Gjør det enkelt... og please... når vi er innenfor 16 metern SKYT! Jeg gjentar SKYT SKYT SKYT! Hvorfor dette småspillet selv innenfor 16 metern? Skal dåkker spille dere inn til målstreken?

4-1-4-1 liker jeg ikke... det er som å krydre en grandiosa... det blir ikke bedre... 4-1-4-1 =
4-5-1

TIL kan ikke spille fotball under snøvær det er det hele går i desverre.
sindre
Førsteelleveren

Innlegg Kilgallon » Ons 10/3-10, 02:39

JohnnyL skrev:Ikke imponerende, TUIL slo dette laget (ca samme oppstillingen) greit for noen uker siden.
Alta er kraftig svekket fra fjorårets sesong og er per dags dato en sterk nedrykkskandidat i Adeccoen.

Like skuffende er det at Alta knuser TIL i shortskampen. Tap 9-4 er pinglete! :)

De er ikke svekket, bortsett fra på spissplassen (Vegard). Fullgode erstattere er på plass for de som forlot etter fjorårssesongen.
Kilgallon
Juniorspiller

Innlegg AnteførrT.I.L. » Ons 10/3-10, 02:42

Fy, flate, dette var flaut !!!! Men da er jo bunn nivået dokumentert.....Skjærpings guta :(
Selvsagt Isberget medlem :)
AnteførrT.I.L.
2. laget

Innlegg JohnnyL » Ons 10/3-10, 07:11

Kilgallon skrev:
JohnnyL skrev:Ikke imponerende, TUIL slo dette laget (ca samme oppstillingen) greit for noen uker siden.

De er ikke svekket, bortsett fra på spissplassen (Vegard). Fullgode erstattere er på plass for de som forlot etter fjorårssesongen.

ALTA
Inn:
Petter Larsen (Byåsen)
Alexandar Vasilev (Makedonia)
Samuel Dirscher (Start 2, var utlånt til Vindbjart i fjor)
+ keeperen de brukte i går og noen lokale unggutter

Ut:
Vegard Braaten (Tromsø)
Yaw Ihle Amankwah (Brann, tilbake etter lån)
Ivar Andreas Forn (Bodø/Glimt, tilbake etter lån)
Haukur Pall Sigurdsson (Throttur, Island, tilbake etter lån)
Jay Needham (Austin Aztex, USA)
Mikko Vilmunen (KuPS, Finland)
Nicolai Misje (Løv-Ham)
Jan Tommy Haugli (Tar pause fra fotball)

Ser ikke helt at det har erstattet alle spillerne de har mistet. Fra fjorårets seriekamp mot TUIL er 5 i start 11'eren + Vegard Braathen borte. Vasiliev er en bra spiller, men han skal slite for å fylle tomrommet etter Amankwah. Resten av det de har signert er unggutter + 2 keepere
Bjørkan har sagt at han vil ha inn minst 2-3 spillere før seriestart, så han er vel ikke helt fornøyd med tingenes tilstand han heller.
JohnnyL
Juniorspiller

ForrigeNeste

Gå til Kamper

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest