Isbergets diskusjonsforum

Her diskuterer vi TIL, Isberget, fotball og ellers det vi måtte ønske...

Artikler på www.isberget.no

Her diskuterer vi alt som har med Isberget å gjøre - TIFO, turer og ellers alt relatert til supporterklubben.

Moderator: Moderatorer

Re: Artikler på www.isberget.no

Innlegg John Barnes » Ons 10/3-10, 02:10

Må si jeg synes det er urkomisk å logge inn på ett par av motstander-supporterklubbenes forum og legge link til tipsene, noe jeg har gjort enkelte av tipsene, blant annet for å øke lesertallet litt.

Men det som virkelig er underholdning er å se hvor furtne enkelte blir. At Haugesund-fansen ble litt sure over å bli tippet på nedrykksplass og få elendig score på keeperplass kan jeg skjønne (Men nå snakka jeg med lederen i maakeberget på nsa-supporterseminaret i Oslo forrige helg, og vi flirte godt av inleggene der jeg og han hadde "krangla" 8) ). Men så var jeg innom Stabæk supports forum med link til Stabæktipset. Her tippes altså Stabæk på 3.plass, og supporterklubben får positiv omtale. Men de klikker på grunn av noen ironiske kommentarer om Telenor Arena, og av en spøkefull kommentar om "Blærum", samt om "sure svensker og islendinger" :D

Her er noen av reaksjonene fra SS-forumet, synes de er så komiske at jeg bare må dele de her :P
Ikke bare spydige svar tilbake da, hehehe

* "iskalde vegger"
bedre enn paller og 2 timers flytur!
* Norges stusseligste lag ¨må være Tromsø! Nesten litt flaut å se kamp fra Aspmyra.

**Han som har skrevet tipsene hos isberget må være tidenes dårligste analytiker!

Please!

Skal du kritisere, så hold deg til fakta. Aspmyra er hjemmebanen til Bodø/Glimt. Hjemmebanen til Tromsø heter Alfheim. Og misliker du flyturen, kan du bare holde deg hjemme.

Synes analysen var helt OK, mens innledningen var en tanke flåsete.
Blir litt merkelig å trekke fram humøret til våre svensker og islendinger (som for det meste er helt upåklagelig), når de selv har Kaptein Karisma som nestor i klubben (Sigurd Rushfeldt har vel ikke smilt siden konfirmasjonsbildet sitt).

"Logikken" deres går vel at hvis du ikke tåler å høre oppbrukte klisjeer en gang til, så er du for hårsår. Poenget vårt er vel heller at det er dårlig skrevet av disse fiskestinkende "råttstokkan" av noen lausung-rasshøl. Som Erling Fossens onde tunge ville sagt...

Edit: men jeg får jo huske å takke for det gode tipset, da. Det er jo tross alt høyere enn våre egne eksperter plasserer oss.

Er det forresten akseptabelt å rope 'samefaen' når vi spiller mot Tromsø?

.....og i samme setting diskuteres også kreativitet. Vel, hva er vel mer kreativt enn samevitser :lol:

Hadde jeg vært født og oppvokst i Tromsø så hadde jeg nok holdt med Tromsø jeg også.
Ganske sikkert, om jeg ikke hadde vært helt hekta på snøscootercross og lassokasting eller hatt interesser i retning Grand Prix og paljetter og moteverdenen på nedre Manhattan. Hadde jeg bestemt meg for fotball, så hadde det nok blitt Tromsø og ikke Tromsdalen. Litt som Stabæk og Lommedalen i valgets kvaler, tror jeg.

Men nå er ikke alt dette en aktuell problemstilling, for jeg har visstnok gener og mine foreldre har gener som gjør det helt usannsynlig at noen av mine forfedre kunne ha slått seg ned i Tromsø. Arv pvirker mer enn miljø, og de siste års forskningsresultater viser at arv også styrer miljø. Vår familie har ikke gener som tillater et slikt miljø. Harald Eia har forresten også gener. Og har han, er det også sannsynlig at Rushfeldt har noen, selv om han kommer enda lenger nordfra. Med mine gener liker jeg å bli mobbet og bespottet av slike som egentlig er misunnelige på min fars yacht og mine kvinners hang til champagne og bittesmå vovser og derbyhatter. Det er min SM sort of, og min SS er nok et substitutt for å være i et sådant kollektivt mindretall over tid.

Jeg er bare ikke blitt så gammel og sofistikert at jeg liker å bli PISSA PÅ AV EN GJENG BLEKE TRANLUKTENDE forsvarere av 4-4-3 og hengende s pisser.

:rotfl: :rotfl: :rotfl: :tearsofjoy:
ex-President ;p
Brukerens avatar
John Barnes
Redaktør for fanzina og isberget.no

Innlegg michael collins » Ons 10/3-10, 07:40

Det siste innlegget var det virkelig høy klasse over. :wink:
DIXI
Brukerens avatar
michael collins
Isbergetmedlem

Innlegg John Barnes » Ons 10/3-10, 09:16

Lurer på hva bergenserne sier om de leser artikkelen/tipset om Brann....har ikke tenkt meg inn på noe Brann-forum, men tipper noen av de får det med seg ;)

http://www.isberget.no/news/539/66/Isberget-Lupen-Brrrrann
ex-President ;p
Brukerens avatar
John Barnes

Innlegg michael collins » Ons 10/3-10, 11:59

Jeg synes du er for mild i omtalen av den avskyelige klubben, og tipper dem alt for høyt. :wink:
DIXI
Brukerens avatar
michael collins
Isbergetmedlem

Innlegg Målselv`s TIL-SUPORTER » Ons 10/3-10, 20:14

John Barnes skrev:Må si jeg synes det er urkomisk å logge inn på ett par av motstander-supporterklubbenes forum og legge link til tipsene, noe jeg har gjort enkelte av tipsene, blant annet for å øke lesertallet litt.

Men det som virkelig er underholdning er å se hvor furtne enkelte blir. At Haugesund-fansen ble litt sure over å bli tippet på nedrykksplass og få elendig score på keeperplass kan jeg skjønne (Men nå snakka jeg med lederen i maakeberget på nsa-supporterseminaret i Oslo forrige helg, og vi flirte godt av inleggene der jeg og han hadde "krangla" 8) ). Men så var jeg innom Stabæk supports forum med link til Stabæktipset. Her tippes altså Stabæk på 3.plass, og supporterklubben får positiv omtale. Men de klikker på grunn av noen ironiske kommentarer om Telenor Arena, og av en spøkefull kommentar om "Blærum", samt om "sure svensker og islendinger" :D

Her er noen av reaksjonene fra SS-forumet, synes de er så komiske at jeg bare må dele de her :P
Ikke bare spydige svar tilbake da, hehehe

* "iskalde vegger"
bedre enn paller og 2 timers flytur!
* Norges stusseligste lag ¨må være Tromsø! Nesten litt flaut å se kamp fra Aspmyra.

**Han som har skrevet tipsene hos isberget må være tidenes dårligste analytiker!

Please!

Skal du kritisere, så hold deg til fakta. Aspmyra er hjemmebanen til Bodø/Glimt. Hjemmebanen til Tromsø heter Alfheim. Og misliker du flyturen, kan du bare holde deg hjemme.

Synes analysen var helt OK, mens innledningen var en tanke flåsete.
Blir litt merkelig å trekke fram humøret til våre svensker og islendinger (som for det meste er helt upåklagelig), når de selv har Kaptein Karisma som nestor i klubben (Sigurd Rushfeldt har vel ikke smilt siden konfirmasjonsbildet sitt).

"Logikken" deres går vel at hvis du ikke tåler å høre oppbrukte klisjeer en gang til, så er du for hårsår. Poenget vårt er vel heller at det er dårlig skrevet av disse fiskestinkende "råttstokkan" av noen lausung-rasshøl. Som Erling Fossens onde tunge ville sagt...

Edit: men jeg får jo huske å takke for det gode tipset, da. Det er jo tross alt høyere enn våre egne eksperter plasserer oss.

Er det forresten akseptabelt å rope 'samefaen' når vi spiller mot Tromsø?

.....og i samme setting diskuteres også kreativitet. Vel, hva er vel mer kreativt enn samevitser :lol:

Hadde jeg vært født og oppvokst i Tromsø så hadde jeg nok holdt med Tromsø jeg også.
Ganske sikkert, om jeg ikke hadde vært helt hekta på snøscootercross og lassokasting eller hatt interesser i retning Grand Prix og paljetter og moteverdenen på nedre Manhattan. Hadde jeg bestemt meg for fotball, så hadde det nok blitt Tromsø og ikke Tromsdalen. Litt som Stabæk og Lommedalen i valgets kvaler, tror jeg.

Men nå er ikke alt dette en aktuell problemstilling, for jeg har visstnok gener og mine foreldre har gener som gjør det helt usannsynlig at noen av mine forfedre kunne ha slått seg ned i Tromsø. Arv pvirker mer enn miljø, og de siste års forskningsresultater viser at arv også styrer miljø. Vår familie har ikke gener som tillater et slikt miljø. Harald Eia har forresten også gener. Og har han, er det også sannsynlig at Rushfeldt har noen, selv om han kommer enda lenger nordfra. Med mine gener liker jeg å bli mobbet og bespottet av slike som egentlig er misunnelige på min fars yacht og mine kvinners hang til champagne og bittesmå vovser og derbyhatter. Det er min SM sort of, og min SS er nok et substitutt for å være i et sådant kollektivt mindretall over tid.

Jeg er bare ikke blitt så gammel og sofistikert at jeg liker å bli PISSA PÅ AV EN GJENG BLEKE TRANLUKTENDE forsvarere av 4-4-3 og hengende s pisser.

:rotfl: :rotfl: :rotfl: :tearsofjoy:

Fantastisk! :D
- Isberget Målselv! -
Brukerens avatar
Målselv`s TIL-SUPORTER
Førsteelleveren

Innlegg Arnøy » Tor 11/3-10, 05:42

Whoooops, plutselig feilet isberget-lupen kraftig hehe.. At Vålerenga havner på 6. plass er nok realistisk, men å gi karakteren 7 av 10 til Martin Andresen og hans hønsegjeng er helt på jordet! :p

Og TIL enda ikke plassert når første, andre og fjerdeplass gjenstår, da går vi vel for gullet i år igjen Mr. Barnes? :D
"In the absence of willpower the most complete collection of virtues and talents is wholly worthless." - Aleister Crowley
Brukerens avatar
Arnøy
Miniputt

Innlegg John Barnes » Tor 11/3-10, 07:45

Hehehe, Andresen har jo ikke lengre like mange høns i gjengen som før ;) Men joda, mulig karakteren var for høy ja, noe som vel også står nevnt. Greia er vel den at jeg nå har en liten følelse på at M.A. kommer til å funke bedre i sin trenerrolle når han nå ikke er spiller lengre.

Arnøy skrev:Og TIL enda ikke plassert når første, andre og fjerdeplass gjenstår, da går vi vel for gullet i år igjen Mr. Barnes?

Den som lever får se. Om da ikke isberget.no går ned for telling de neste dagene, noe som fort kan skje siden det pågår en oppgradering av server og de greiene der.

Det er ikke helt enkelt å argumentere for ett TIL-gull eller sølv i år og samtidig påberope seg ett ønske om å bli tatt en smule seriøst, men så kan man argumentere med at vi er supportere, vi har lov å være superoptimister osv. Så kan man på den annen side vurdere om Isberget som TILs supporterklubb skal gå ut og satse på ett TIL-gull, eller sølv, eller om man skal være litt måteholdne og tippe på 4.plass, som er en godkjent plassering. Tippes det gull eller sølv er fallhøyden betraktelig større enn om man går for ett mer safe og litt måteholdent 4.plasstips. Så spørs det såklart også hva jeg selv tror på. I fjor hadde jeg en oppriktig tro på at det kunne bli gull. Har jeg den troen i år? Og ikke minst, hvor seriøst er en slik rangering? :wink:
ex-President ;p
Brukerens avatar
John Barnes

Innlegg John Barnes » Tor 11/3-10, 09:26

Artikkelen om Vålerenga (og Brann) er oppdatert med ett lite (passe langt stemmer vel bedre) intervju med supporter-lederen fra Branns supporterklubb. Fikk svar derfra, så da måtte det selvsagt legges ut :P

Nedenfor er forresten linken til artikkelen om BUL Oslo som Jørn-Are ville kallt laget for, dette laget som er Oslos sprøytespiss, som en eller annen en gang skrev ;)

http://www.isberget.no/news/544/66/Isberget-Lupen-Valerenga
ex-President ;p
Brukerens avatar
John Barnes

Innlegg Patriot » Tor 11/3-10, 20:31

Målselv`s TIL-SUPORTER skrev:Fantastisk! :D

Fantastisk nødvendig sitering. :no:
Brukerens avatar
Patriot
Kamptroppen

Innlegg John Barnes » Lør 13/3-10, 18:27

ex-President ;p
Brukerens avatar
John Barnes

Innlegg John Barnes » Man 29/3-10, 00:08

Rundens kamprapport, med spillerbørs, bilder og litt andre greier ;)

http://www.isberget.no/news/560/66/Kamprapport-KIL-dodaren-Sigurd-Sikret-Seieren
ex-President ;p
Brukerens avatar
John Barnes

Innlegg Reginiussen » Man 29/3-10, 00:15

Hvorfor måtte Anita og Alf Edvard ha security-drakter? Manglet det vakter eller stoler fortsatt ikke politiet på at vi(dere) kan oppføre dere?
Reginiussen
Isberget SØR

Innlegg gobo » Man 29/3-10, 00:17

Vi utgir oss jo for å være isbjørner, og de er så skumle og farlige... :P
Bilde
grrrrrrrrrrrrrrr
Sá er einn staðr þar er kallaðr er Álfheimr. Þar byggir fólk þat er Ljósálfar heita, en Døkkálfar búa niðri í jörðu, ok eru þeir ólíkir sýnum ok miklu ólíkari reyndum. Ljósálfar eru fegri en sól sýnum, en Døkkálfar eru svartari biki.
Brukerens avatar
gobo
Isberget TIFO

Innlegg Reginiussen » Man 29/3-10, 00:19

En spøk er greit, men har du noe seriøst svar også eller :wink:
Reginiussen
Isberget SØR

Innlegg Jørn-Are » Man 29/3-10, 00:19

Reginiussen skrev:Hvorfor måtte Anita og Alf Edvard ha security-drakter? Manglet det vakter eller stoler fortsatt ikke politiet på at vi(dere) kan oppføre dere?

Truls Fyhn har vel vært inne på forumet og lest litt om den vennlige tonen forumbrukere imellom :lol:
Brukerens avatar
Jørn-Are
Isberget SØR

Innlegg Reginiussen » Man 29/3-10, 00:26

:lol: Ja, ikke sant. Så at han skulle bøtelegge folk nå om det gikk snøskred så hadde sannelig ikke overraska meg.
Reginiussen
Isberget SØR

Innlegg gobo » Man 29/3-10, 00:31

Fra spøk til revolver...
Politiet og NFF syns tydeligvis det er litt upraktisk at supporterklubben står inntil linja der linjemann løper, og derfor har vi fått beskjed om å stille med egne vakter i tillegg til TIL sine. I tillegg til Anita og Alf var vel Beate og Monika også vakter i dag. Av samme grunn har vi også måttet trekke feltet to rader bakover, slik at de fremste radene brukes av vaktene.

Vi i Isberget er jo tross alt verdenskjent for å kaste masse skrot på banen og banne og sverte etter linjemenn og motspillere som varmer opp. *ironivarsel*
Sá er einn staðr þar er kallaðr er Álfheimr. Þar byggir fólk þat er Ljósálfar heita, en Døkkálfar búa niðri í jörðu, ok eru þeir ólíkir sýnum ok miklu ólíkari reyndum. Ljósálfar eru fegri en sól sýnum, en Døkkálfar eru svartari biki.
Brukerens avatar
gobo
Isberget TIFO

Innlegg Reginiussen » Man 29/3-10, 00:39

Åh herregud :roll: Ødelegger jo kampopplevelsen for dere i styret da. Ganske så håpløst dette her.

At vi må 2 rader opp er nå greit nok, men at TIL ikke kan stille med nok vakter om NFF og politiet mener vi er så inni hampen risikofulle og at istedetfor må supportene stille opp er latterlig. Her må dere få en bedre dialog med TIL så de kan ta det videre med politi og NFF. Er da for faen ikke supporternes jobb å stille med vakter.

Få oss tilbake på L-feltet om dette fortsetter.
Reginiussen
Isberget SØR

Innlegg John Barnes » Man 29/3-10, 00:51

Må bare si meg enig med siste taler. At Alf Edvard som vanligvis synger for full hals, og som er leder for supporterklubben, skal måtte stå som vakt, og holde munn fordi han er vakt er håpløst. At det trengs ekstra vakter og at de fremste radene står tomme er greit nok. Men 4 ekstra vakter på ett så lite felt!!! Helt bak mål er min mening.
ex-President ;p
Brukerens avatar
John Barnes

Innlegg kais » Man 29/3-10, 08:40

Og hvis det hadde oppstått en situasjon som krevde at vaktene grep inn, hvor mye trøbbel hadde TIL og Isberget fått når det kom frem at det var Isberget selv som sto vakt?
Snødybdeekspert 2009
Brukerens avatar
kais
Kamptroppen

ForrigeNeste

Gå til Isberget

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest